SIKÇA SORULAN SORULAR

SIKÇA SORULAN SORULAR

 

1.      E- Devlet üzerinde E-Kayıt yaptırdım. “Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokuluna” belge getirmem gerekiyor mu?

·         E-Devlet’ten kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt için Yüksekokulumuza gelmelerine ve herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.

 

2.       Yeni kayıtlı öğrenciyim, sisteme girmek için ne yapmalıyım?

·        Üniversitemize ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerin kullanıcı adı; okul numarası, parolası da; T.C. Kimlik Numarasının ilk 5 hanesidir.

·          Veya aynı sistem üzerinden e- devlet ile giriş yapabilirsiniz.

·         Sisteme giriş için tıklayınız

·         Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.

 

3.      Şifremi kaybettim/unuttum, sisteme girmek için ne yapmalıyım?

·   https://obs.siirt.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden “şifremi unuttum” butonuna tıklayarak kullanıcı adınızı ve mail adresinizi ya da telefon numaranızı girerek yeni şifre verilmesini talep etmelisiniz. Talep ettiğiniz şifre girdiğiniz mail adresine ya da telefon numarasına gelecektir. Yukarıdaki işlemleri de yapamamanız halinde öğrenim gördüğünüz bölümün öğrenci işlerinden alacağınız kullanıcı şifreniz ile sistemini kullanabilirsiniz. 

·           Veya e- devlet ile giriş yapabilirsiniz.

 

4.      Öğrenci Bilgi Sistemi ile ulaşabileceğim  bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?

·     "Öğrenci Bilgi Sistemi" ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı, harç durumunuzu, sınav tarihlerinizi, fotoğraf güncellemenizi, genel ya da şahsi duyurularınızı takip edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme işlemlerinizi, harç ödeme işlemlerinizi kontrol edebilirsiniz. Ders kayıt çıktısını alabilirsiniz.

 

5.      Ders kaydımı nasıl yaptırabilirim?

·      Öğrencilerin her yarıyıl kayıt olacağı dersleri akademik takvimde belirtilen sürelerde derslerini seçerek danışmana onaylatması gerekir. Ders kaydı danışman ve öğrencinin karşılıklı onayı ile tamamlanır. 

·       Yüksekokulumuza 2023 yılında kayıt yapan öğrencilerimizin(1.sınıf) güz dönemi ders kayıtları otomatik olarak yapılacaktır. (Harç borcu olan öğrencilerin ise harç ödemesi yaptıktan sonra ders kaydı yapılacaktır.)

·      Birinci ve ikinci yarıyıl öğrencileri kayıtlı oldukları programdaki tüm dersleri almakla yükümlüdür. Lisans programlarındaki dersler zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Seçmeli dersler, öğrencinin zorunlu dersler dışında kendi alanı içinden veya dışından ve kendi isteği ile aldığı derslerdir. Öğrenci bu dersi, kayıtlı olduğu programdaki seçmeli ders adı ile açılmış derslerden seçebileceği gibi başka programların aynı dönemdeki ortak seçmeli dersler arasından da seçebilir.

          · Öğrenci, hiç almadığı ya da devam şartı sağlamadığı ders/dersleri öncelikle almak zorundadır. Bu dersler farklı dönemlerde ise en alttaki dönem derslerinden başlamak şartı ile bulundukları döneme ait dersleri alır. Derslerin toplamı öğrenci danışmanının onayını almak kaydıyla her yarıyılda en az 30 AKTS, üçüncü yarıyıldan itibaren şartları sağlaması durumunda en çok 45 AKTS, yaz okulunda açılan derslerden ise en çok 3 dersi geçmemek şartıyla en fazla 16 AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilir. Yaz okulu sonu itibarıyla mezun olma durumundaki öğrenci ise 4 dersi geçmemek üzere en fazla 20 AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilir. Üst sınıftan ders alan öğrencilerin aldıkları derslerin başarı notları genel ağırlıklı not ortalamasına katılır.

          · Üçüncü yarıyıldan itibaren ön şartlı dersler hariç, kayıtlı oldukları programda bulundukları yarıyıla kadar almaları gereken derslerin tümünü alarak başarılı olan ayrıca genel akademik başarı not ortalamaları 3.00 ve üstü olan öğrenciler, bir yarıyılda alabileceği azami 45 AKTS’yi aşmayacak şekilde bir üst sınıftan en fazla 15 AKTS’ye karşılık ders alabilir.

          · Öğrenciler, akademik ortalamaları yükseltmek için koşullu geçtiği (CD,DC,DD) dersleri, bulundukları dönemde 45 AKTS’yi aşmayacak şekilde tekrar alabilir. Ancak genel akademik ortalamanın hesaplanmasında tekrar edilen derslerden alınan son not geçerlidir,

 

6.  Katkı payımı sehven fazla ödedim. Ödediğim fazla miktarı geri alabilir miyim?

·         Katkı payını sehven fazla ödeyen öğrenci dekont (ödeme belgesi) ve dilekçe ile öğrenci işleri daire başkanlığı harç tahakkuk birimine müracaat edilmesi halinde iade edilir.

 

7.   Derslere devam zorunluluğu var mıdır?

·   Öğrenciler; derslere, uygulamalara, öğretim elemanlarınca uygun görülen çalışmalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencilerin devam durumları ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir. Teorik derslerin %30'undan, uygulamalı derslerin %20'sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin sınavlarına giremez. (Örneğin bir yarıyılda toplam 100 saat okutulan bir derse en az 80 saat devam edilmelidir. Bu şartı yerine getirmeyen öğrenciler devamsızlıktan kalır ve not kartlarında “F1” harfi görünür.)

·         Devamsızlıktan kalan öğrenciler ara sınav, mazeret sınavı, bütünleme sınavına ve tek ders sınavına giremez.    

 

8.      Kayıt dondurma başvurusu ne zaman ve nasıl yapılır?

·         Kayıt dondurma başvuruları eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde Öğrenci İşleri’ne başvurularak yapılabilir.

·         Öğrenciler haklı ve geçerli sebeplerle, ilgili yönetim kurulu kararı ile en fazla iki yarıyıl olmak üzere dondurma isteğinde bulunabilir

·         Kayıt dondurma ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

 

9.  Kayıt Sildirme işlemi nasıl yapılır?

·      Yüksekokulumuzdan kesin olarak ayrılma işlemlerini ifade eder. Yüksekokulumuza kayıtlı öğrencilerden kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile öğrenci işlerine başvururlar. İlişik kesme belgesi doldurarak ilgili birimlere gerekli imzaları attırılır.

·         Kaydı silinen  öğrencinin kaydının yeniden açılması mümkün değildir.

·         Kayıt silme için öğrencinin bizzat veya noter onaylı vekâletname verdiği şahıs yapabilir.

·         Kayıt silmede öğrenci kimliğinin verilmesi zorunludur.

 

10.  Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğünün verdiği öğrenim kredisi ve burslarla ilgili bilgileri nereden alabilirim?

·  Yüksek Öğrenim Kredi Ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğüne ait (https://kygm.gsb.gov.tr/) web sitesinde yer alan haber ve duyuruları dikkatle takip ediniz.

·    Yatay geçiş yaptıktan sonra bursunuzun/kredinizin kesilmemesi için E-Devlet Kredi/Burs Nakil Başvurusu üzerinden kendi kullanıcı adı ve şifreleri ile giriş yaparak burs/kredi nakil talebinde bulunmayı unutmayınız.

 

11.   Başka bir Üniversiteye yatay geçiş yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?

 

              ·    Yatay geçiş, bir üniversitenin bir bölümünde eğitim gören öğrencinin eğitimine başka bir üniversitede farklı bölümde veya başka bir üniversitede aynı bölümde devam etmesini sağlayan sistemdir. Yatay geçiş; öğrencinin not ortalaması veya ÖSYM(merkezi yerleştirme) puanı şartları taşıması durumunda yapılabilmektedir.

·    Yüksekokulumuzdan başka bir Üniversiteye yatay geçiş yapmak için iki yarıyıl(2 ve 3. sınaflar yapabilir) beklemeniz gerekmektedir.[Ortalama ile]

·     Yatay geçiş şartları Üniversiteler arasında değişiklik gösterebileceğinden, ilgili konu hakkında bilgiyi geçiş yapacağınız Üniversiteden almanız gerekmektedir.

 

12.  Ders muafiyeti nedir? Nasıl gerçekleştirilir?

·      Yeni kayıt yaptıran öğrencilerden, daha önce Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olanlar, o yükseköğretim kurumunda alıp başarılı oldukları dersler için, ilgili yüksekokula not belgesinin aslı ve ders içerikleriyle birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde bir dilekçe ile müracaat ederek muafiyet talep edebilir.

·         Muaf olunan dersler Transkriptte "M" harfiyle görülmektedir.

·         Muaf derslerinizin toplamı 45 kredi ve üstüyse bir üst sınıfa intibak işleminiz gerçekleşir.

13.  Danışmanım kimdir?  Görevi nedir? 

·        Her öğrenciye akademik programı izlemesini sağlamak üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanır(öğrenci otomasyonun kart bilgilerinde görünür).

·     Danışman, öğrencinin devam ettiği programdaki başarı durumu ve derslerin program içindeki dağılımını dikkate alarak öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler hakkında öğrenciye önerilerde bulunur ve öğrencinin ders kaydını onaylar

·      Danışman, öğrencinin öğrenimini başarılı olarak sürdürmesi ve kanunda öngörülen sürede tamamlayabilmesi için öğrencinin ders durumunu sürekli olarak izler ve öğrenciyi yönlendirir.

·     Danışman, bölümde izlenecek öğretim planı, Siirt Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ve diğer ilgili yönetmelik ve yönergelerde belirtilen hususlarda öğrenciyi aydınlatır.

·      Danışman, Bölüm/Program Başkanlığının görüşünü alarak gerekli gördüğü hallerde öğrenci ailesine bilgi verir.

 

14.       Stajlarla ilgili bilgileri nereden alabilirim?

  · Kayıtlı bulunduğunuz bölümden ve danışmanınızdan öğrenebilirsiniz.

 

15.       Mezun durumundayım sadece stajım kaldı katkı payı ödeyecek miyim? 

·Bölümündeki tüm derslerini tamamlayan öğrencilerden mezun olabilmek için sadece stajı kalanlar katkı payı/öğrenim ücreti ödemeyecektir.

 

16.      Uzaktan Eğitim Nedir? Hangi dersleri alabilirim?

·         Siirt Üniversitesi tarafından A.İ.İ.T. I-II, Yabancı Dil I-II, Türk Dili I-II derslerini interaktif ortamda verilmesi için Uzaktan Eğitim Merkezi kurulmuştur.

·         İlgili dersler ders kayıt aşamasından seçilir ve sadece internet aracılığı ile verilir. Örgün eğitimde olduğu gibi derslere devam zorunluluğu vardır.

·         Uzaktan Eğitim Merkezi web sitesi için tıklayınız.

 

17.  Sınav sonuçlarına itiraz nasıl olur?

·     Öğrencinin 100’lük sisteme göre aldığı not, akademik takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir. İlan edilen sınav sonucuna itiraz, ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde ilgili birime yazılı olarak yapılır. Öğretim elemanı, itirazı iki iş günü içerisinde maddi hata bakımından değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi durumunda, öğrencinin aldığı not ilgili yönetim kurulu kararıyla düzeltilir. İtirazın neticesi öğrenciye bildirilir.

 

18.  Mazeret Sınavı nedir? Başvuru nasıl yapılır?

·         Mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. Sınavlara mazeretleri nedeni ile giremeyen öğrenciler mazeretlerini belirten belgeyi bir dilekçe ekinde sınav tarihinden itibaren en geç beş gün içinde ilgili öğrenci işlerine teslim ederler. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilere sınavların bitiminden itibaren on beş gün içerisinde mazeret sınavı yapılır.

·         Ara sınav dışında kalan diğer sınavlara mazeret başvurusu yapılamaz.

 

19.  Kimlik kartının kaybolması veya  çalınması durumunda yapılması gereken işlemler nelerdir.

·         Kezer kampüsünde bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurarak veya Ziraat Bankası Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.

 

20.  Kişisel bilgilerimde değişiklik, düzeltme olduğu zaman ne yapmalıyım?

·         İsim, soy isim veya nüfus kimlik bilgilerinde (Ana adı, Baba adı, Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Medeni Hali vb.) değişiklik ya da düzeltme olmuş ise yeni nüfus cüzdanı, varsa mahkeme kararının  onaylı bir sureti dilekçe ekinde  bağlı bulunulan akademik birime müracaat edilir. Eğer değişiklik yeni kimlik kartı çıkarılmasını gerektiriyorsa yeni kimlik kartı istediğinizi belirtmelisiniz. Belirtilen tarihte eski öğrenci kimlik kartını teslim edip yeni kimlik kartı alınır. 

 

21.  Siirt Üniversitesinde  yaz okulu açılmakta mıdır?

·         Siirt Üniversitesi bünyesinde yaz okulu açılmamaktadır.

 

22.  Başka bir Üniversitede yaz okulunda okumam için ne yapmam gerekmektedir?

·         Diğer Üniversitelerde yaz okulundan ders alacak öğrenciler bütünleme sınavlarının ilan edildiği tarihten itibaren ilk beş işgünü mesai bitimine kadar bir dilekçe ekinde diğer Üniversiteden alacağı derslerin içerikleri ile birlikte bölüm başkanlığına müracaat ederler.

·         Yaz okulunda öğrenciler kredisine bakılmaksızın Yaz döneminde, dönemde en fazla 3 ders alabilir.

·        Yaz okulu diğer koşullar için tıklayınız.

 

23.   Öğrencinin mezuniyet koşulları nelerdir? 

 ·  Önlisans için, ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş,   en az 120 kredi almış ve 4 üzerinden 2,00 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir. 

·   Lisans için, ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş,   en az 240 kredi almış ve 4,00 üzerinden 2,00 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.

 

MEHMET SELİM ASLAN (0484) 212-1111 / 3868
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
19.8.2024