SIKÇA SORULAN SORULAR
1. E- Devlet üzerinde
E-Kayıt yaptırdım. “Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokuluna” belge
getirmem gerekiyor mu?
· E-Devlet’ten
kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt için Yüksekokulumuza gelmelerine ve herhangi
bir belge getirmelerine gerek yoktur.
2. Yeni kayıtlı
öğrenciyim, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
·
Üniversitemize ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerin kullanıcı adı;
okul numarası, parolası da; T.C. Kimlik Numarasının ilk 5 hanesidir.
· Veya
aynı sistem üzerinden e- devlet ile giriş yapabilirsiniz.
· Sisteme
giriş için tıklayınız
· Öğrenci
numaranızı öğrenmek için tıklayınız.
3. Şifremi
kaybettim/unuttum, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
· https://obs.siirt.edu.tr/oibs/login.aspx
adresinden “şifremi
unuttum” butonuna tıklayarak kullanıcı adınızı ve mail adresinizi ya
da telefon numaranızı girerek yeni şifre verilmesini talep etmelisiniz. Talep
ettiğiniz şifre girdiğiniz mail adresine ya da telefon numarasına gelecektir.
Yukarıdaki işlemleri de yapamamanız halinde öğrenim gördüğünüz bölümün öğrenci
işlerinden alacağınız kullanıcı şifreniz ile sistemini kullanabilirsiniz.
· Veya
e- devlet ile giriş yapabilirsiniz.
4. Öğrenci Bilgi Sistemi
ile ulaşabileceğim bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?
· "Öğrenci Bilgi Sistemi" ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı,
harç durumunuzu, sınav tarihlerinizi, fotoğraf güncellemenizi, genel ya da
şahsi duyurularınızı takip edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme
işlemlerinizi, harç ödeme işlemlerinizi kontrol edebilirsiniz. Ders kayıt
çıktısını alabilirsiniz.
5. Ders kaydımı nasıl
yaptırabilirim?
·
Öğrencilerin her yarıyıl kayıt olacağı dersleri akademik takvimde belirtilen
sürelerde derslerini seçerek danışmana onaylatması gerekir. Ders kaydı danışman
ve öğrencinin karşılıklı onayı ile tamamlanır.
·
Yüksekokulumuza yeni kayıt yapan öğrencilerimizin(1.sınıf) güz dönemi ders kayıtları otomatik olarak yapılacaktır. (Harç borcu olan
öğrencilerin ise harç ödemesi yaptıktan sonra ders kaydı yapılacaktır.)
·Birinci ve ikinci yarıyıl
öğrencileri kayıtlı oldukları programdaki tüm dersleri almakla
yükümlüdür. Lisans programlarındaki dersler zorunlu ve seçmeli derslerden
oluşur. Seçmeli dersler, öğrencinin zorunlu dersler dışında kendi alanı içinden
veya dışından ve kendi isteği ile aldığı derslerdir. Öğrenci bu dersi, kayıtlı
olduğu programdaki seçmeli ders adı ile açılmış derslerden seçebileceği gibi
başka programların aynı dönemdeki ortak seçmeli dersler arasından da seçebilir.
· Öğrenci, hiç almadığı ya da devam şartı sağlamadığı
ders/dersleri öncelikle almak zorundadır. Bu dersler farklı dönemlerde ise en
alttaki dönem derslerinden başlamak şartı ile bulundukları döneme ait dersleri
alır. Derslerin toplamı öğrenci danışmanının onayını almak kaydıyla her
yarıyılda en az 30 AKTS, üçüncü yarıyıldan itibaren şartları sağlaması
durumunda en çok 45 AKTS, yaz okulunda açılan derslerden ise en çok 3 dersi geçmemek
şartıyla en fazla 16 AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilir. Yaz okulu sonu
itibarıyla mezun olma durumundaki öğrenci ise 4 dersi geçmemek üzere en fazla
20 AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilir. Üst sınıftan ders alan öğrencilerin
aldıkları derslerin başarı notları genel ağırlıklı not ortalamasına katılır.
· Üçüncü yarıyıldan itibaren ön şartlı dersler hariç, kayıtlı
oldukları programda bulundukları yarıyıla kadar almaları gereken derslerin
tümünü alarak başarılı olan ayrıca genel akademik başarı not ortalamaları 3.00
ve üstü olan öğrenciler, bir yarıyılda alabileceği azami
45 AKTS’yi aşmayacak şekilde bir üst sınıftan en fazla
15 AKTS’ye karşılık ders alabilir.
· Öğrenciler,
akademik ortalamaları yükseltmek için koşullu geçtiği (CD,DC,DD) dersleri,
bulundukları dönemde 45 AKTS’yi aşmayacak şekilde tekrar alabilir. Ancak genel
akademik ortalamanın hesaplanmasında tekrar edilen derslerden alınan son not
geçerlidir,
6. Katkı payımı sehven fazla ödedim. Ödediğim fazla miktarı
geri alabilir miyim?
· Katkı
payını sehven fazla ödeyen öğrenci dekont (ödeme belgesi) ve
dilekçe ile öğrenci işleri daire başkanlığı harç tahakkuk birimine müracaat
edilmesi halinde iade edilir.
7. Derslere devam
zorunluluğu var mıdır?
·
Öğrenciler;
derslere, uygulamalara, öğretim elemanlarınca uygun görülen çalışmalara ve
sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencilerin devam durumları ilgili öğretim
elemanı tarafından izlenir. Teorik derslerin %30'undan, uygulamalı derslerin
%20'sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin sınavlarına giremez. (Örneğin bir yarıyılda
toplam 100 saat okutulan bir derse en az 80 saat devam edilmelidir. Bu şartı
yerine getirmeyen öğrenciler devamsızlıktan kalır ve not kartlarında “F1” harfi
görünür.)
· Devamsızlıktan
kalan öğrenciler ara sınav, mazeret sınavı, bütünleme sınavına ve tek ders
sınavına giremez.
8. Kayıt dondurma
başvurusu ne zaman ve nasıl yapılır?
· Kayıt
dondurma başvuruları eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün
içinde Öğrenci İşleri’ne başvurularak yapılabilir.
· Öğrenciler
haklı ve geçerli sebeplerle, ilgili yönetim kurulu kararı ile en fazla iki
yarıyıl olmak üzere dondurma isteğinde bulunabilir
· Kayıt
dondurma ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
9. Kayıt Sildirme işlemi nasıl yapılır?
·
Yüksekokulumuzdan kesin olarak ayrılma işlemlerini ifade eder.
Yüksekokulumuza kayıtlı öğrencilerden kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe
ile öğrenci işlerine başvururlar. İlişik kesme belgesi doldurarak ilgili
birimlere gerekli imzaları attırılır.
· Kaydı
silinen öğrencinin kaydının yeniden açılması mümkün değildir.
· Kayıt
silme için öğrencinin bizzat veya noter onaylı vekâletname verdiği şahıs
yapabilir.
· Kayıt
silmede öğrenci kimliğinin verilmesi zorunludur.
10. Kredi ve
Yurtlar Genel Müdürlüğünün verdiği öğrenim kredisi ve burslarla ilgili
bilgileri nereden alabilirim?
· Yüksek
Öğrenim Kredi Ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğüne ait (https://kygm.gsb.gov.tr/) web sitesinde yer alan haber ve duyuruları
dikkatle takip ediniz.
· Yatay
geçiş yaptıktan sonra bursunuzun/kredinizin kesilmemesi için E-Devlet
Kredi/Burs Nakil Başvurusu üzerinden kendi kullanıcı adı ve şifreleri ile giriş
yaparak burs/kredi nakil talebinde bulunmayı unutmayınız.
11. Başka bir Üniversiteye yatay geçiş yapmak
istiyorum. Nasıl yapabilirim?
· Yatay
geçiş, bir üniversitenin bir bölümünde eğitim gören öğrencinin eğitimine başka
bir üniversitede farklı bölümde veya başka bir üniversitede aynı bölümde devam
etmesini sağlayan sistemdir. Yatay geçiş; öğrencinin not ortalaması veya ÖSYM(merkezi
yerleştirme) puanı şartları taşıması durumunda yapılabilmektedir.
· Yüksekokulumuzdan
başka bir Üniversiteye yatay geçiş yapmak için iki yarıyıl(2 ve 3.
sınaflar yapabilir) beklemeniz gerekmektedir.[Ortalama ile]
· Yatay
geçiş şartları Üniversiteler arasında değişiklik gösterebileceğinden, ilgili
konu hakkında bilgiyi geçiş yapacağınız Üniversiteden almanız gerekmektedir.
12. Ders muafiyeti nedir? Nasıl gerçekleştirilir?
· Yeni kayıt yaptıran
öğrencilerden, daha önce Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen
herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olanlar, o yükseköğretim
kurumunda alıp başarılı oldukları dersler için, ilgili yüksekokula transkript
ve ders içerikleriyle birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından
itibaren 15 gün içinde bir dilekçe ile müracaat ederek muafiyet talep
edebilir.
· Muaf
olunan dersler Transkriptte "M" harfiyle görülmektedir.
· Muaf
derslerinizin toplamı 45 kredi ve üstüyse bir üst sınıfa intibak işleminiz
gerçekleşir.
13. Danışmanım kimdir? Görevi nedir?
·
Her öğrenciye akademik programı izlemesini sağlamak üzere bir
öğretim elemanı danışman olarak atanır(öğrenci otomasyonun kart bilgilerinde
görünür).
·
Danışman, öğrencinin devam ettiği programdaki başarı durumu ve derslerin
program içindeki dağılımını dikkate alarak öğrencinin alması gereken zorunlu ve
seçmeli dersler hakkında öğrenciye önerilerde bulunur ve öğrencinin ders
kaydını onaylar.
·
Danışman, öğrencinin öğrenimini başarılı olarak sürdürmesi ve kanunda öngörülen
sürede tamamlayabilmesi için öğrencinin ders durumunu sürekli olarak izler ve
öğrenciyi yönlendirir.
·
Danışman, bölümde izlenecek öğretim planı, Siirt Üniversitesi
Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin
Yönetmeliği ve diğer ilgili yönetmelik ve yönergelerde belirtilen hususlarda
öğrenciyi aydınlatır.
·
Danışman, Bölüm/Program Başkanlığının görüşünü alarak gerekli gördüğü hallerde
öğrenci ailesine bilgi verir.
14. Stajlarla ilgili
bilgileri nereden alabilirim?
· Kayıtlı
bulunduğunuz bölümden ve danışmanınızdan öğrenebilirsiniz.
15. Mezun
durumundayım sadece stajım kaldı katkı payı ödeyecek miyim?
·Bölümündeki tüm derslerini tamamlayan
öğrencilerden mezun olabilmek için sadece stajı kalanlar katkı payı/öğrenim
ücreti ödemeyecektir.
16. Uzaktan Eğitim Nedir?
Hangi dersleri alabilirim?
· Siirt Üniversitesi
tarafından A.İ.İ.T. I-II, Yabancı Dil I-II, Türk Dili I-II derslerini
interaktif ortamda verilmesi için Uzaktan Eğitim Merkezi kurulmuştur.
· İlgili
dersler ders kayıt aşamasından seçilir ve sadece internet aracılığı ile
verilir. Örgün eğitimde olduğu gibi derslere devam zorunluluğu vardır.
· Uzaktan
Eğitim Merkezi web sitesi için tıklayınız.
17. Sınav sonuçlarına itiraz nasıl olur?
·
Öğrencinin 100’lük sisteme göre aldığı not, akademik takvimde belirlenen
süre içinde ilan edilir. İlan edilen sınav sonucuna itiraz, ilan
tarihinden itibaren beş iş günü içinde ilgili birime yazılı olarak
yapılır. Öğretim elemanı, itirazı iki iş günü içerisinde maddi hata bakımından
değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi durumunda, öğrencinin aldığı not ilgili
yönetim kurulu kararıyla düzeltilir. İtirazın neticesi öğrenciye bildirilir.
18. Mazeret Sınavı nedir?
Başvuru nasıl yapılır?
· Mazereti
nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. Sınavlara
mazeretleri nedeni ile giremeyen öğrenciler mazeretlerini belirten belgeyi bir
dilekçe ekinde sınav tarihinden itibaren en geç beş gün içinde ilgili
öğrenci işlerine teslim ederler. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul
edilen öğrencilere sınavların bitiminden itibaren on beş gün içerisinde mazeret
sınavı yapılır.
· Ara
sınav dışında kalan diğer sınavlara mazeret başvurusu yapılamaz.
19. Kimlik kartının kaybolması veya çalınması durumunda
yapılması gereken işlemler nelerdir.
· Kezer
kampüsünde bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurarak veya Ziraat
Bankası Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.
20. Kişisel bilgilerimde değişiklik, düzeltme olduğu zaman ne
yapmalıyım?
· İsim,
soy isim veya nüfus kimlik bilgilerinde (Ana adı, Baba adı, Doğum
Tarihi, Doğum Yeri, Medeni Hali vb.) değişiklik ya da düzeltme olmuş
ise yeni nüfus cüzdanı, varsa mahkeme kararının onaylı bir sureti dilekçe
ekinde bağlı bulunulan akademik birime müracaat edilir. Eğer değişiklik
yeni kimlik kartı çıkarılmasını gerektiriyorsa yeni kimlik kartı istediğinizi
belirtmelisiniz. Belirtilen tarihte eski öğrenci kimlik kartını teslim edip
yeni kimlik kartı alınır.
21. Siirt Üniversitesinde yaz okulu açılmakta mıdır?
· Siirt Üniversitesi
bünyesinde yaz okulu açılmamaktadır.
22. Başka bir Üniversitede yaz okulunda okumam için ne yapmam
gerekmektedir?
· Diğer Üniversitelerde
yaz okulundan ders alacak öğrenciler bütünleme sınavlarının ilan edildiği
tarihten itibaren ilk beş işgünü mesai bitimine kadar bir dilekçe ekinde diğer
Üniversiteden alacağı derslerin içerikleri ile birlikte bölüm başkanlığına
müracaat ederler.
· Yaz
okulunda öğrenciler kredisine bakılmaksızın Yaz döneminde, dönemde en fazla 3
ders alabilir.
·
Yaz okulu diğer koşullar için tıklayınız.
23. Öğrencinin
mezuniyet koşulları nelerdir?
· Önlisans
için, ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması
gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 120 kredi
almış ve 4 üzerinden 2,00 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun
olabilir.
· Lisans
için, ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması
gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 kredi
almış ve 4,00 üzerinden 2,00 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.
24.’Özel
Öğrenci’ işlemleri nasıl olur?
MADDE
4-
(1)
Başka üniversitenin öğrencisi iken Üniversitemizden ders almak isteyen
öğrencinin ve Üniversitemize bağlı birimlere kayıtlı olup, başka bir
üniversiteden ders almak isteyen öğrencilerin; almak istediği ders veya
derslerin, kendi programındaki ders veya derslere içerik ve kredi bakımından
denk olduğuna, bu ders veya dersleri alabileceğine ilişkin kayıtlı olduğu birim
yönetim kurulunun kararı olması gerekir.
(2)
Özel öğrencilerin bir yarıyılda alabilecekleri derslerin toplamı, ön lisans ve
lisans eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliğinde belirtilen süreden fazla olamaz.
(3)
Başvurular; en geç her eğitim-öğretim dönemi başlamadan on beş gün öncesinde
şahsen veya posta yoluyla ilgili birime yapılır. Bundan sonra yapılan
başvurular geçersiz sayılır.
(4)
) Özel öğrencilikte geçen süre, öğrenim süresinden sayılır.
(5) ) Özel öğrenciler aynı diploma
programından ancak öğrenim gördüğü programa başvuru yapabilirler.
ÖN LİSANS VE LİSANS ÖZEL ÖĞRENCİ YÖNERGESİ İÇİN tıklayınız.
ÖZEL ÖĞRENCİ OLARAK
DİĞER ÜNİVERSİTELERDE DERS ALMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPMASI GEREKENLER
1. Ekte yer alan başvuru
formunu bilgisayar ortamında, eksiksiz bir şekilde doldurup, çıktısını alarak
imzalayınız.
2. Siirt Üniversitesi
Özel Öğrenci Yönergesince geçerli kabul edilen mazeretinize ilişkin
belgelerinizi başvuru formuna eklemeyi unutmayınız.
3. Özel öğrenci olarak
ders almak istediğiniz Üniversitenin bölümünüze ait onaylı müfredatını ve ders
içeriklerini başvuru formuna eklemeyi unutmayınız.
4. Disiplin cezası
almadığınıza dair belgeyi (öğrenci belgesi veya transkriptinizde bu bilgi varsa
ayrıca bir belge verilmesine gerek yoktur.) kimlik fotokopisi, onaylı öğrenci
belgesi ve transkriptinizi başvuru formuna eklemeyi unutmayınız.
Özel Öğrenci Başvuru Formu İçin
Tıklayınız.
Özel
Öğrenci İntibak Formu İçin Tıklayınız.