SIKÇA SORULAN SORULAR
1. E-
Devlet üzerinde E-Kayıt yaptırdım. “Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Yüksekokuluna” belge getirmem gerekiyor mu?
· E-Devlet’ten
kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt için Yüksekokulumuza gelmelerine ve herhangi
bir belge getirmelerine gerek yoktur.
2. Yeni
kayıtlı öğrenciyim, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
· Üniversitemize ilk
defa kayıt yaptıran öğrencilerin kullanıcı adı; okul numarası, parolası
da; T.C. Kimlik Numarasının ilk 5 hanesidir.
· Veya
aynı sistem üzerinden e- devlet ile giriş yapabilirsiniz.
· Sisteme
giriş için tıklayınız
· Öğrenci
numaranızı öğrenmek için tıklayınız.
3. Şifremi
kaybettim/unuttum, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
· https://obs.siirt.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden “şifremi
unuttum” butonuna tıklayarak kullanıcı adınızı ve mail adresinizi ya da
telefon numaranızı girerek yeni şifre verilmesini talep etmelisiniz. Talep
ettiğiniz şifre girdiğiniz mail adresine ya da telefon numarasına gelecektir.
Yukarıdaki işlemleri de yapamamanız halinde öğrenim gördüğünüz bölümün öğrenci
işlerinden alacağınız kullanıcı şifreniz ile sistemini kullanabilirsiniz.
· Veya
e- devlet ile giriş yapabilirsiniz.
4. Öğrenci Bilgi Sistemi
ile ulaşabileceğim bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?
· "Öğrenci
Bilgi Sistemi" ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı, harç durumunuzu, sınav
tarihlerinizi, fotoğraf güncellemenizi, genel ya da şahsi duyurularınızı takip
edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme işlemlerinizi, harç ödeme
işlemlerinizi kontrol edebilirsiniz. Ders kayıt çıktısını alabilirsiniz.
5. Ders kaydımı nasıl
yaptırabilirim?
· Öğrencilerin her yarıyıl kayıt
olacağı dersleri akademik takvimde belirtilen sürelerde derslerini seçerek
danışmana onaylatması gerekir. Ders kaydı danışman ve öğrencinin karşılıklı
onayı ile tamamlanır.
· Yüksekokulumuza 2023 yılında
kayıt yapan öğrencilerimizin(1.sınıf) güz dönemi ders
kayıtları otomatik olarak yapılacaktır. (Harç borcu olan öğrencilerin
ise harç ödemesi yaptıktan sonra ders kaydı yapılacaktır.)
· Birinci ve ikinci
yarıyıl öğrencileri kayıtlı oldukları programdaki tüm dersleri almakla
yükümlüdür. Lisans programlarındaki dersler zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur.
Seçmeli dersler, öğrencinin zorunlu dersler dışında kendi alanı içinden veya
dışından ve kendi isteği ile aldığı derslerdir. Öğrenci bu dersi, kayıtlı
olduğu programdaki seçmeli ders adı ile açılmış derslerden seçebileceği gibi
başka programların aynı dönemdeki ortak seçmeli dersler arasından da seçebilir.
· Öğrenci, hiç
almadığı ya da devam şartı sağlamadığı ders/dersleri öncelikle almak zorundadır.
Bu dersler farklı dönemlerde ise en alttaki dönem derslerinden başlamak şartı
ile bulundukları döneme ait dersleri alır. Derslerin toplamı öğrenci
danışmanının onayını almak kaydıyla her yarıyılda en az 30 AKTS, üçüncü
yarıyıldan itibaren şartları sağlaması durumunda en çok 45 AKTS, yaz okulunda
açılan derslerden ise en çok 3 dersi geçmemek şartıyla en fazla 16 AKTS
kredilik derse kayıt yaptırabilir. Yaz okulu sonu itibarıyla mezun olma
durumundaki öğrenci ise 4 dersi geçmemek üzere en fazla 20 AKTS kredilik derse
kayıt yaptırabilir. Üst sınıftan ders alan öğrencilerin aldıkları derslerin
başarı notları genel ağırlıklı not ortalamasına katılır.
· Üçüncü yarıyıldan
itibaren ön şartlı dersler hariç, kayıtlı oldukları programda bulundukları yarıyıla
kadar almaları gereken derslerin tümünü alarak başarılı olan ayrıca genel
akademik başarı not ortalamaları 3.00 ve üstü olan öğrenciler, bir yarıyılda
alabileceği azami 45 AKTS’yi aşmayacak şekilde bir üst sınıftan en
fazla 15 AKTS’ye karşılık ders alabilir.
· Öğrenciler, akademik
ortalamaları yükseltmek için koşullu geçtiği (CD,DC,DD) dersleri,
bulundukları dönemde 45 AKTS’yi aşmayacak şekilde tekrar alabilir. Ancak genel
akademik ortalamanın hesaplanmasında tekrar edilen derslerden alınan son not
geçerlidir,
6. Katkı payımı sehven
fazla ödedim. Ödediğim fazla miktarı geri alabilir miyim?
· Katkı
payını sehven fazla ödeyen öğrenci dekont (ödeme belgesi) ve dilekçe ile
öğrenci işleri daire başkanlığı harç tahakkuk birimine müracaat edilmesi
halinde iade edilir.
7. Derslere
devam zorunluluğu var mıdır?
· Öğrenciler; derslere, uygulamalara,
öğretim elemanlarınca uygun görülen çalışmalara ve sınavlara katılmak
zorundadır. Öğrencilerin devam durumları ilgili öğretim elemanı tarafından
izlenir. Teorik derslerin %30'undan, uygulamalı derslerin %20'sinden fazlasına
katılmayan öğrenci o dersin sınavlarına giremez. (Örneğin bir yarıyılda
toplam 100 saat okutulan bir derse en az 80 saat devam edilmelidir. Bu şartı
yerine getirmeyen öğrenciler devamsızlıktan kalır ve not kartlarında “F1” harfi
görünür.)
· Devamsızlıktan
kalan öğrenciler ara sınav, mazeret sınavı, bütünleme sınavına ve tek ders
sınavına giremez.
8. Kayıt dondurma
başvurusu ne zaman ve nasıl yapılır?
· Kayıt
dondurma başvuruları eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde
Öğrenci İşleri’ne başvurularak yapılabilir.
· Öğrenciler
haklı ve geçerli sebeplerle, ilgili yönetim kurulu kararı ile en fazla iki
yarıyıl olmak üzere dondurma isteğinde bulunabilir
· Kayıt
dondurma ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
9. Kayıt Sildirme işlemi
nasıl yapılır?
· Yüksekokulumuzdan kesin
olarak ayrılma işlemlerini ifade eder. Yüksekokulumuza kayıtlı öğrencilerden
kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile öğrenci işlerine başvururlar.
İlişik kesme belgesi doldurarak ilgili birimlere gerekli imzaları attırılır.
· Kaydı
silinen öğrencinin kaydının yeniden açılması mümkün değildir.
· Kayıt
silme için öğrencinin bizzat veya noter onaylı vekâletname verdiği şahıs
yapabilir.
· Kayıt
silmede öğrenci kimliğinin verilmesi zorunludur.
10. Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğünün verdiği öğrenim kredisi
ve burslarla ilgili bilgileri nereden alabilirim?
· Yüksek Öğrenim Kredi Ve Yurtlar Kurumu
Genel Müdürlüğüne ait (https://kygm.gsb.gov.tr/) web sitesinde yer alan
haber ve duyuruları dikkatle takip ediniz.
· Yatay geçiş yaptıktan sonra
bursunuzun/kredinizin kesilmemesi için E-Devlet Kredi/Burs Nakil Başvurusu
üzerinden kendi kullanıcı adı ve şifreleri ile giriş yaparak burs/kredi nakil
talebinde bulunmayı unutmayınız.
11. Başka bir Üniversiteye
yatay geçiş yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
· Yatay
geçiş, bir üniversitenin bir bölümünde eğitim gören öğrencinin eğitimine başka
bir üniversitede farklı bölümde veya başka bir üniversitede aynı bölümde devam
etmesini sağlayan sistemdir. Yatay geçiş; öğrencinin not ortalaması veya ÖSYM(merkezi
yerleştirme) puanı şartları taşıması durumunda yapılabilmektedir.
· Yüksekokulumuzdan başka bir
Üniversiteye yatay geçiş yapmak için iki yarıyıl(2 ve 3. sınaflar
yapabilir) beklemeniz gerekmektedir.[Ortalama ile]
· Yatay geçiş şartları
Üniversiteler arasında değişiklik gösterebileceğinden, ilgili konu hakkında
bilgiyi geçiş yapacağınız Üniversiteden almanız gerekmektedir.
12. Ders muafiyeti nedir?
Nasıl gerçekleştirilir?
· Yeni kayıt yaptıran öğrencilerden, daha önce
Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen herhangi bir
yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olanlar, o yükseköğretim kurumunda alıp
başarılı oldukları dersler için, ilgili yüksekokula not belgesinin
aslı ve ders içerikleriyle birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından
itibaren 15 gün içinde bir dilekçe ile müracaat ederek muafiyet talep
edebilir.
· Muaf
olunan dersler Transkriptte "M" harfiyle görülmektedir.
· Muaf
derslerinizin toplamı 45 kredi ve üstüyse bir üst sınıfa intibak işleminiz
gerçekleşir.
13. Danışmanım
kimdir? Görevi nedir?
· Her öğrenciye akademik
programı izlemesini sağlamak üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanır(öğrenci
otomasyonun kart bilgilerinde görünür).
· Danışman, öğrencinin devam ettiği
programdaki başarı durumu ve derslerin program içindeki dağılımını dikkate
alarak öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler hakkında öğrenciye
önerilerde bulunur ve öğrencinin ders kaydını onaylar
· Danışman, öğrencinin öğrenimini
başarılı olarak sürdürmesi ve kanunda öngörülen sürede tamamlayabilmesi için
öğrencinin ders durumunu sürekli olarak izler ve öğrenciyi yönlendirir.
· Danışman, bölümde izlenecek
öğretim planı, Siirt Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği,
Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ve diğer ilgili yönetmelik
ve yönergelerde belirtilen hususlarda öğrenciyi aydınlatır.
· Danışman, Bölüm/Program
Başkanlığının görüşünü alarak gerekli gördüğü hallerde öğrenci ailesine bilgi
verir.
14. Stajlarla ilgili bilgileri nereden
alabilirim?
· Kayıtlı bulunduğunuz bölümden ve
danışmanınızdan öğrenebilirsiniz.
15. Mezun durumundayım sadece stajım
kaldı katkı payı ödeyecek miyim?
·Bölümündeki tüm derslerini tamamlayan öğrencilerden
mezun olabilmek için sadece stajı kalanlar katkı payı/öğrenim ücreti
ödemeyecektir.
16. Uzaktan Eğitim Nedir?
Hangi dersleri alabilirim?
· Siirt Üniversitesi
tarafından A.İ.İ.T. I-II, Yabancı Dil I-II, Türk Dili I-II derslerini
interaktif ortamda verilmesi için Uzaktan Eğitim Merkezi kurulmuştur.
· İlgili
dersler ders kayıt aşamasından seçilir ve sadece internet aracılığı ile
verilir. Örgün eğitimde olduğu gibi derslere devam zorunluluğu vardır.
· Uzaktan
Eğitim Merkezi web sitesi için tıklayınız.
17. Sınav sonuçlarına
itiraz nasıl olur?
· Öğrencinin 100’lük sisteme göre
aldığı not, akademik takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir. İlan edilen
sınav sonucuna itiraz, ilan tarihinden itibaren beş iş günü
içinde ilgili birime yazılı olarak yapılır. Öğretim elemanı, itirazı
iki iş günü içerisinde maddi hata bakımından değerlendirir. Maddi hata
belirlenmesi durumunda, öğrencinin aldığı not ilgili yönetim kurulu kararıyla
düzeltilir. İtirazın neticesi öğrenciye bildirilir.
18. Mazeret
Sınavı nedir? Başvuru nasıl yapılır?
· Mazereti
nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. Sınavlara
mazeretleri nedeni ile giremeyen öğrenciler mazeretlerini belirten belgeyi bir
dilekçe ekinde sınav tarihinden itibaren en geç beş gün içinde ilgili
öğrenci işlerine teslim ederler. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen
öğrencilere sınavların bitiminden itibaren on beş gün içerisinde mazeret sınavı
yapılır.
· Ara
sınav dışında kalan diğer sınavlara mazeret başvurusu yapılamaz.
19. Kimlik kartının
kaybolması veya çalınması durumunda yapılması gereken işlemler nelerdir.
· Kezer
kampüsünde bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurarak veya Ziraat
Bankası Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.
20. Kişisel bilgilerimde
değişiklik, düzeltme olduğu zaman ne yapmalıyım?
· İsim,
soy isim veya nüfus kimlik bilgilerinde (Ana adı, Baba adı, Doğum Tarihi,
Doğum Yeri, Medeni Hali vb.) değişiklik ya da düzeltme olmuş ise yeni nüfus
cüzdanı, varsa mahkeme kararının onaylı bir sureti dilekçe ekinde
bağlı bulunulan akademik birime müracaat edilir. Eğer değişiklik yeni kimlik
kartı çıkarılmasını gerektiriyorsa yeni kimlik kartı istediğinizi
belirtmelisiniz. Belirtilen tarihte eski öğrenci kimlik kartını teslim edip
yeni kimlik kartı alınır.
21. Siirt Üniversitesinde
yaz okulu açılmakta mıdır?
· Siirt Üniversitesi
bünyesinde yaz okulu açılmamaktadır.
22. Başka bir Üniversitede
yaz okulunda okumam için ne yapmam gerekmektedir?
· Diğer Üniversitelerde
yaz okulundan ders alacak öğrenciler bütünleme sınavlarının ilan edildiği
tarihten itibaren ilk beş işgünü mesai bitimine kadar bir dilekçe ekinde diğer
Üniversiteden alacağı derslerin içerikleri ile birlikte bölüm başkanlığına
müracaat ederler.
· Yaz
okulunda öğrenciler kredisine bakılmaksızın Yaz döneminde, dönemde en fazla 3
ders alabilir.
· Yaz okulu diğer koşullar için tıklayınız.
23. Öğrencinin mezuniyet koşulları nelerdir?
· Önlisans için, ders planında belirtilen
zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla
geçmiş, en az 120 kredi almış ve 4 üzerinden 2,00 ortalamaya
sahip olan öğrenciler mezun olabilir.
· Lisans için, ders planında
belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli
derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 kredi almış ve 4,00
üzerinden 2,00 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.